مسائل عاشقانه یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد/ خانم‌ها بیشتر در آریشگاه‌ها فریب می‌خورند

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

مسائل عاشقانه یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد/ خانم‌ها بیشتر در آریشگاه‌ها فریب می‌خورند

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علل‌های زیادی از جمله  بحران‌های شخصیتی، مشکلات اقتصادی، مشکلات ژنتیکی، مسائل عشقی برای گرایش افراد به سمت مواد مخدر وجود دارد و همچنین کسانیکه در خانواده مشکلات افسردگی، اعتیاد و طلاق دارند، عازم این راه می‌شوند و افرادی هم که این مشکلات را ندارند به خاطر کنجکاوی و لذت به سمت اعتیاد می‌روند. 
 
وی در  خصوص رنج سنی معتادین افزود: اعتیاد رنج سنی مشخصی ندارد ولی بنا بر تجربه و آمار می‌توان فهمید که بیشتر معتادان در رنج سنی 25 تا 35 سال قرار دارند.
 
وی در ادامه گفت:‌ متاسفانه اعتیاد در کشور افزایش یافته، به طور فرض اگر قبلا آمار اعتیاد 5درصد بوده، هم اکنون 25درصد است. 
 
صفاتیان با اشاره به اینکه، مصرف شیشه در میان خانم‌ها شیوع یافته و افسردگی، شکست عشقی از همه مهم‌تر چاقی بهانه‌ای شده تا به سمت این مواد روی آورند،‌ بیان داشت: زمانی که خانم‌‌ها تحت تاثیر چاقی هستند طبق پیشنهاد اطرافیان(دوستان ناباب) برای لاغری، ماده مخدر شیشه را مصرف می‌کنند

به گفته وی، در برخی از خانم‌ها  3 روز اول مصرف شیشه وزنشان کاهش پیدا می‌کند و به صورت ناآگاهانه به دلیل وابستگی ایجاد شده، دچار اختلال شخصیت، توهم، بی خوابی و... می‌شوند و باید برای درمان تحت نظر پزشکان قرار بگیرند.

این کارشناس ضمن تاکید بر این موضوع که بیشتر خانم‌های قربانی در آرایشگاه‌های زنانه فریب "دوستان ناباب" را می‌خورند، اظهار داشت:‌ مواد مخدر امروز دارای ناخالصی‌های بیشتری است، زیرا که قیمت خالص آن روز به روز درحال افزایش است. این ناخالصی‌ها را طوری اضافه می‌کنند که رنگ، مزه، طعم و بوی مواد مخدر تغییر پیدا نکند چراکه در غیر این صورت قاچاقچیان به خوبی فروش نمی‌کنند. 
 
رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ناخالصی‌ها عوارض‌های مواد مخدر را چند برابر می‌کند، زیرا مواد تشکیل دهنده آن سرشار از چربی، سرب، پلاستیک سوخته و...است و عوارض جسمی بسیار بالایی از جمله بیماری‌های کبدی، قلبی، فراموشی، بی خوابی شدید و...  به همراه دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: برای درمان این افراد حدود 5300مراکز درمانی تاسیس شده و 95درصد این مراکز خصوصی و مجاز هستند و دکتر، پرستار، مددکار، مدد یاران زیادی در آن مشغول به کار هستند.

صفاتیان در پایان تاکید کرد: متاسفانه طبق آمار تنها 20درصد افراد تحت درمان در 5300 مرکز درمانی، موفق به ترک اعتیاد شده و مابقی معتادان در این گرفتاری شوم باقی می‌مانند. 




مطالب مرتبط
.